pondělí 3. listopadu 2014

Vepřová pečínka se švestkama

O víkendu jsem se rozhodla pro podzimní menu, a tak u nás zavoněla houbová polévka a vepřová pečeně se švestkami a s hrnkovými knedlíky.

Nakonec to bylo velmi jednoduché jídlo, a tak přidávám recept.

Pečínka se švestkovou omáčkou
1 kg vepřové pečeně vcelku (kotlet bez kosti)
2 balíčky sušených švestek
200 g anglické slaniny nakrájené na plátky
1 cibule
2 lžíce povidel
2 lžíce nastrouhaného perníku
sůl

Maso jsem velkým nožem probodla, ale nepropíchla jsem jej úplně skrz. Vyhloubenou díru jsem vytřela troškou soli a nacpala lehce povařenýma (ve vodě se slivovicí) švestkama. Maso jsem osolila i zvenku a obalila kolem dokola plátky slaniny. V pekáči jsem na sádle zpěnila cibulku a pak přidala maso a zbytek švestek. V troubě jsem přikryté maso pekla na 180°C zhruba 1,5 hodiny.


Na švestkovou omáčku jsem použila výpek zpod masa, který jsem lehce naředila vodou, dodala jsem povidla a perník a dochutila solí.

Hrnkové knedlíky (rozpis pro 4 osoby):
2 rohlíky
2 vejce
hrnek hrubé mouky
hrnek mléka
lžička jedlé sody
špetka soli

V míse jsem rozmíchala mouku s mlékem a žloutky, přidala na kostičky nakrájené rohlíky, sůl a sodu. Nakonec jsem vmíchala sníh z bílků. Směs jsem dala do čtyř, sádlem vymazaných, hrníčků, které jsem pak vložila do hrnce s vodou a 33 minut vařila. Vody stačí málo, měla by sahat hrníčkům pod ouško. Po uplynutí 33 minut vyjmu hrnky, nechám je zchládnout a knedlíky vyklepnu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu a za komentář. Na viděnou!