pátek 9. října 2015

Koláč z červené řepy


Podzimní sklizeň řepy je v plném proudu, u rodičů se jí urodila spousta a velká část putuje k nám domů. Miluji pečenou řepu s bramborem, dýní a cibulí (psala jsem o tom zde). Ale letos je řepy opravdu hodně, a tak jsem hledala nové tipy na její zpracování. Zkusila jsem tedy použít řepu při přípravě moučníku a jsem nadšená. A proto se s vámi podělím o recept z internetu, který jsem si trochu upravila.

Koláč je úžasně vláčný, nádherně červený a řepu v něm na první ochutnání nepoznáte. A je taky velmi jednoduchý!

Ingredience:
300 - 500 g vařené červené řepy
200 g kvalitní hořké čokolády, já dala 75%
170 g čerstvého másla
3 vrchovaté lžíce bílého jogurtu
220 g celozrnné mouky (lze i hladká v kombinaci s polohrubou 2:1)
100g třtinového cukru
3 velká vejce
2 lžičky kakaového prášku (nemusí být)
1/2 prášku do pečiva 
špetka sody

Uvařenou řepu oloupeme, nakrájíme na čtvrtiny a rozmixujeme na pyré. Hořkou čokoládu a máslo rozpustíme ve vodní lázni (nebo třeba v mikrovlnce). Čokoládu s máslem necháme zchladnout a poté ji přilijeme k pyré z řepy. Dále přidáme jogurt a vejce. Vše dobře promícháme a začneme postupně přidávat sypké ingredience.
Nakonec těsto vlijeme do formy vyložené pečícím papírem (zkoušela jsem i vysypanou formu a šlo to krásně vyjmout) a pečeme v předem vyhřáté troubě na 180 stupňů asi 50 minut. 

Koláč doporučuji před podáváním ozdobit mírně oslazenou směsí lučiny a bílého jogurt, dodá to koláči na jemnosti.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu a za komentář. Na viděnou!