čtvrtek 11. prosince 2014

Vánoční mlsání


Miniadventní kalendář mi mizí před očima, skoro polovina čekání na Vánoce je za námi. Během zdobení opravdu vééélkého množství perníčku si dělám pauzy na další sladké tvoření, abych to do Štědrého dne všechno v klidu stihla. Naneštěstí je Míša marod, a tak to jde trošku hůř. Ale zvládáme to. Včera jsem umíchala výborný kávový likér, jen s trochou rumu, abych si jej mohla dopřát i já. A upekla jsem své nejoblíbenější vánoční cukroví, ořechovo-čokoládové jetelíčky.



Likér je opravdu jednoduchý, určitě jej vyzkoušejte.


Na jeden litr likéru si uvařte z půl litru mléka puding. Příchuť, kterou u pudingu zvolíte, dodá charakter celému likéru. Já letos zvolila příchuť Caffé latté. Puding nechte lehce vychladnout. Pro umocnění kávové chuti jsem si uvařila ještě jeden šálek espressa. Uvařeno máme, a teď se pustíme do míchání. 


K pudingu přidáme plechovku Salka, rum podle chuti a vše zjemníme smetanou (dala jsem 100 ml). Likér dáme vychladit a pak už jen popíjíme... A na Štědrý den budeme muset udělat ještě jeden litřík ;-)


Jetelíčky

100 g kvalitní čokolády (hořké, min. 60%)
250 g moučkového cukru
250 g vlašských ořechů
2 vejce
mandle

Vlašské ořechy a čokoládu na jemno nasekejte, přidejte cukr a vejce. Vše smíchejte. Vznikne lepivá hmota, kterou dejte na hodinku vychladit do lednice. Poté na plech, který jste si vyložili pečicím papírem, dělejte drobné kuličky, vždy tři přitiskněte k sobě. Doporučuji si nachystat misku s vodou, abyste si navlhčili ruce, bude se vám lépe tvořit. Mezi jetelíčky nechte více prostoru, při pečení se roztečou do šířky. Na každý jetelíček dejte půlku mandle. 


Pečte ve vyhřáté troubě, cca 10 minut. Z tohoto množství jsem měla tři plechy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu a za komentář. Na viděnou!