neděle 22. března 2015

Křehké karamelové košíčky

Je to teda kalorická bomba, ale nikdy nezůstanou osychat na talíři. Jsou neuvěřitelně dobré. A i snadné na přípravu. Pokud chystáte nějakou slávu, přidávám recept. Já je peču i na Vánoce, můj tatínek by mi neodpustil, kdybych dojela bez nich.

Recept jsem objevila v jednom starém čísle magazínu Albert.

200 g Lotusek
250 g másla
Salko
mandle
sůl

Sušenky nadrobte do mísy, přidejte 100 g změklého másla a prsty hněťte do těsta. To natlačte do formiček na košíčky a při 175 °C pečte 8 minut. Nechte zchladnout a vyklápějte až v momentě, kdy formičky udržíte v ruce. 

Mezitím si připravte krém. Zavřenou plechovku salka dejte do hrnce, zalijte vodou, aby byla potopená, a 1,5 až 2 hodiny vařte. Nechte vychladnout, otevřete a obsah smíchejte se 150 g másla do krému. Já jsem lenivá, a tak používám salko karamelové. Naplňte jím košíčky. 

Mandle vsypte do rendlíku, zalijte 200 ml vody, přidejte lžičku soli a minutu vařte. Sejměte z ohně a až po 10 minutách slijte vodu, mandle osušte a opečte v troubě dozlatova. Ozdobte jimi košíčky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za návštěvu a za komentář. Na viděnou!